Zespół Szkół Samorządowych

w Średniej Wsi

Szkolna wycieczka do Krosna i okolic

W dniach 7-8 czerwca 2022 r. uczniowie klasy V, wraz z niektórymi uczniami z klasy IV i VII, udali się na długo oczekiwaną wycieczkę do Krosna i okolic. Najpierw w Korczynie w Pijalni Czekolady mieliśmy okazję dowiedzieć się, skąd się bierze czekolada, jak wygląda jej produkcja, a także samemu stworzyć swoją oryginalną tabliczkę czekolady. Po tych słodkich chwilach przyszedł czas na wędrówkę po czarnorzeckim parku, gdzie mogliśmy podziwiać ogromne skalne głazy w rezerwacie przyrody "Prządki". Stamtąd powędrowaliśmy do ruin zamku "Kamieniec" w Odrzykoniu, a potem pojechaliśmy do Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu. Po obiedzie w miejscu noclegu udaliśmy się na wieczorny spacer po uzdrowisku Iwonicz-Zdrój.

Drugi dzień wycieczki rozpoczął się od zwiedzania Muzeum Przemysłu Naftowego w Bóbrce. Muzeum to znajduje się na terenie najstarszej na świecie i nadal działającej kopalni ropy naftowej. Na koniec naszego zwiedzania w Podkarpackim Muzeum w Krośnie, mieszczącym się w dawnym Pałacu Biskupim, oglądaliśmy wystawy archeologiczne, historyczne, galerię sztuki, ekspozycje lamp. I w końcu nadszedł czas, przez niektórych wyczekiwany od pierwszego dnia wycieczki, by zrobić zakupy w krośnieńskiej galerii "Vivo", gdzie także obejrzeliśmy film pt. "Pan Wilk i spółka". Na tym wycieczka się zakończyła, ale w drodze powrotnej w autokarze czekała na uczestników jeszcze jedna atrakcja - konkurs wiedzy dotyczący tego, co mogliśmy obejrzeć i czego mogliśmy się dowiedzieć podczas wycieczki. Rywalizacja była zacięta, a wygrała ją Ola Migielicz z klasy V. Trzej najlepsi uczestnicy w nagrodę otrzymali puzzle, wcale niełatwe do ułożenia.